Anatómiai Múzeumban jártak

A biológia faktosokkal együtt vett részt osztályunk, a 12. b egy budapesti kiránduláson. Budapestre utaztunk, ahol megtekintettük az Anatómiai Múzeumot illetve az Orvostörténeti Múzeumot.

Tóth Lászlóné Weisz Zsuzsanna és Tóth Szabina tanárnők kíséretével a reggeli 6.10-es IC-vel kezdtük meg az eltervezett napunkat. A vonaton még álmosak voltunk, de a jó hangulatot ezen a napon sem hagytuk otthon. Kilenc óra körül megérkeztünk a Keleti pályaudvarra, s nem telt el sok idő, és már szálltunk is fel a metróra. Egyre közelebb kerültünk a célhoz. A metró és a meredek mozgólépcső nehézségeit sikeresen leküzdöttük. A „suhanóról” leszállva hamar odaértünk az első úticélunkhoz. Rövid fogadtatás-ismertetés után egyénileg, de inkább csoportosan megtekintettük az üvegfalú tárolókban lévő szerveket. Láttunk letisztított csontokat, gyermekcsontvázakat, formalinos oldatban tartósított szerveket. Számunkra érdekes és egyben picit megrendítő volt az embriókat egyben, és „részekre szedve” tanulmányozni. Aki az egészségügyben szeretne dolgozni, neki mindenképpen ajánlom. Megfigyelhettük, hogy az erek miként hálózzák be a szervezetünket. A tanulásban is sokat segít, hogy szemmel láthattuk a máj, lép, agy stb., bonctani képét.

Ezek után az Orvostörténeti Múzeumot látogattuk meg. Kicsit meglepett minket, nem pont erre számítottunk. Az ajtón belépve egy kis előtérbe érkeztünk, ahol letehettük kabátjainkat, táskáinkat. Mikor ezzel végeztünk, elkezdtük túránkat a nem túl nagy helyiségekben. Különböző régi orvosi segédeszközöket és a betegek ellátását megkönnyítő használati tárgyakat nézhettünk meg. Számos porcelán volt kiállítva, ami anno tárolási célt szolgált. Az utolsó állomásunk az Aréna Pláza volt. Úgy gondolom, erről nem kell szaporítanom a szót, egy is megfelel, mégpedig a SHOPPING. Hazafelé visszatérő téma volt, hogy ki mit vásárolt. Élveztük a kirándulást. Véleményünk szerint nem veszett kárba az iskolamentes szerdai napunk!

Botka Ágnes 12. b, Farkas Krisztina 12. b

Kategória: Ilyen volt! | A közvetlen link.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>